LinkedIn: LinkedIn training voor maximale effectiviteit in 2022

Het LinkedIn platform is momenteel helemaal hot. Het is dé plek om te zijn wanneer je op zakelijk gebied graag goed voor de dag wil komen. Het is daarom ook erg belangrijk dat je een LinkedIn pagina hebt. Eentje die op alle gebieden voldoet aan de huidige standaarden. In dit artikel leer je waarom LinkedIn momenteel zo belangrijk is. We gaan dieper in op LinkedIn adverteren, LinkedIn training en het opbouwen van een goede LinkedIn post. Zo ontbreekt het je aan het eind niet langer aan de juiste kennis om van jouw LinkedIn pagina een succes te maken. 

Wat is LinkedIn precies? 

Om te beginnen, staan we eerst nog even stil bij wat LinkedIn nu precies is. Ook al zijn de meesten hier wel van op de hoogte, er is vaak nog altijd sprake van informatie die niet bij iedereen bekend is. 

In de basis is LinkedIn het grootste professionele netwerk dat er bestaat. Zowel online als ook offline zijn mensen nooit eerder zo in connectie met elkaar geweest op professioneel vlak. 

Veel mensen gebruiken LinkedIn bijvoorbeeld om een nieuwe baan of stageplek te vinden. LinkedIn staat namelijk bol van de aangeboden baantjes. Het is de ideale plek om vrager en aanbieder op dit gebied samen te brengen. 

Daarnaast is het ook hét platform voor bedrijven. Bijvoorbeeld om in contact te komen met andere bedrijven, beoogde werknemers en een verscheidenheid aan verschillende klanten. LinkedIn heeft op dat gebied verschillende doeleinden. Bovendien is de LinkedIn pagina van een bedrijf ook een belangrijk uithangbord. Voor veel klanten en zakelijke relaties zal de LinkedIn pagina de eerste kennismaking met een bedrijf zijn. De LinkedIn profielfoto, de LinkedIn omslagfoto en de meest recente LinkedIn post zullen zeker blijven hangen. 

Waarom LinkedIn training belangrijk is

Dat een LinkedIn post even snel afraffelen niet langer de bedoeling is, geven we graag aan door middel van enkele voordelen van een goede LinkedIn aanwezigheid. Wanneer je de zaken namelijk compleet op orde hebt, maak je gebruik van voordelen als: 

 

  • Netwerk optimaal benutten: Je LinkedIn netwerk ga je pas optimaal benutten wanneer je ook goed overkomt. De eerste stap is bijvoorbeeld een goede LinkedIn profielfoto. Een profielfoto die je ook echt alleen voor dit platform gebruikt. Hetzelfde geldt voor de LinkedIn omslagfoto. Ze moeten een zakelijke, professionele uitstraling hebben. Dat is namelijk waar mensen op LinkedIn naar op zoek zijn. Het maakt dan verder niet uit in welke sector je je bevindt. Professionaliteit wordt universeel gewaardeerd.

  • Juiste mensen vinden: Daarbij is een LinkedIn training enorm belangrijk om de juiste mensen te vinden. Wanneer je precies weet hoe dit platform werkt, ga je hier veel aan overhouden. Dat de juiste mensen op LinkedIn aanwezig zijn, is een feit. Het is slechts een kwestie van achterhalen hoe je met deze mensen in contact komt. Vaak zie je dat een LinkedIn cursus je hier enorme stappen in laat zetten. Binnen de kortste keren heb je het dan al onder de knie.

  • Professionele uitstraling: Verder is een professionele uitstraling op zich al goud waard. Richting je prospects en eventuele klanten wil je namelijk wel een bepaalde boodschap uitdragen. Namelijk dat je de zaken volledig op orde hebt. Bewust en onbewust is je LinkedIn bedrijfspagina beheren een manier om indruk te maken op de doelgroep. Wanneer dit er aan alle kanten krakkemikkig uit zou zijn, schrikt het de mensen af. Bovendien worden dergelijke profielen vaak veel minder goed in de zoekresultaten opgenomen.

  • LinkedIn adverteren voor maximaliseren mogelijkheden: Tot slot is ook LinkedIn adverteren iets wat je absoluut niet over het hoofd moet zien. LinkedIn adverteren is momenteel nog relatief goedkoop. Zeker voor dat wat je er in potentie voor terugkrijgt. En dus is het ook zeker de moeite waard om hier meer over te leren. Hoe zorg je voor een krachtige advertentie? En hoe kies je de juiste doelgroep om deze advertenties aan te laten zien? De juiste LinkedIn training gaat je hier een heel stuk mee op weg helpen. 

 

 

Uiteindelijk zijn er dus tal van redenen om jezelf te laten trainen op LinkedIn gebied. In de tijd waarin we nu leven zijn er maar weinig mensen en bedrijven die tot in detail weten hoe je dit platform effectief inzet. In plaats daarvan doet men maar wat, in de hoop dat het voldoende is. Het is echter veel slimmer om deze onzekerheid in z’n geheel weg te nemen. 

Zijn de LinkedIn premium kosten het geld waard? 

Op het moment dat je graag meer wilt leren over het platform, is je eerste gedachte wellicht om voor LinkedIn premium te kiezen. Er zijn namelijk verschillende pakketten waar je uit kunt kiezen om bepaalde functionaliteiten uit te breiden. 

Zo heb je bijvoorbeeld het Premium Business abonnement, waarvoor je €45 per maand of €455 per jaar betaald. Echter zijn er ook nog een aantal andere abonnementen om uit te kiezen. 

In principe zijn de LinkedIn premium kosten zeker het geld waard. De extra functionaliteiten en mogelijkheden die je dankzij sommige deze abonnementen hebt, zijn voor de meeste bedrijven zeer waardevol. De Sales Navigator premium abonnementen zijn hier een mooi voorbeeld van. 

Echter is het daarbij wel belangrijk om op één punt te letten; je kennis over LinkedIn zelf. Want zonder de juiste basiskennis, heb je er maar weinig aan om voor allerlei uitbreidingen te kiezen. Zeker gezien het feit dat je hier iedere maand opnieuw een vast bedrag aan kwijt bent. Of je betaalt een jaar vooruit, waardoor je helemaal vastzit aan de kosten. 

Het is daarom waarschijnlijk verstandiger om eerst een tussenstap te nemen. Om er allereerst voor te zorgen dat je zonder fikse kosten in staat bent om het maximale uit LinkedIn te halen. LinkedIn training is op deze manier enorm waardevol voor ieder bedrijf. Bijvoorbeeld in de vorm van een LinkedIn cursus. Je leert hiermee van begin tot eind wat er met de gratis versie van LinkedIn allemaal te bereiken is. Het zal je nog verbazen hoeveel dit gaat zijn. De meeste mensen weten in de praktijk maar weinig over wat LinkedIn nu écht te bieden heeft. 

Dé LinkedIn cursus van dit moment

Een goede LinkedIn cursus moet aan een aantal belangrijke eisen voldoen. Alleen dan is het namelijk in staat om je ook echt verder te helpen. Uiteindelijk wil je wel waar voor je geld ontvangen. Je wilt kennis opdoen waar je eerder nog nooit van gehoord. Zo zet je als bedrijf een belangrijke stap in de goede richting. 

Met de LinkedIn training in de cursus van Marketingkompas ga je al snel merken dat deze erg waardevol is. Dit is mede te danken aan de volgende eigenschappen van deze unieke LinkedIn cursus: 

 

  • Optimaliseren prospectmogelijkheden: Wanneer je alleen naar Nederland en België kijkt, dan zijn er in totaal 13 miljoen actieve gebruikers van LinkedIn. Het is dan ook logisch om te constateren dat dit een hoop mogelijkheden biedt. Op het gebied van marketing en op het gebied van prospecteren. Uiteindelijk zit het hem in de manier waarop je LinkedIn voor deze doeleinden inzet. Aan de hand van deze LinkedIn training ga je leren hoe je dit optimaliseert. Zo laat je dit platform uiteindelijk een groot gedeelte van het werk vóór je doen. Je gaat qua bedrijfsvoering al snel merken dat dit een hoop voordelen met zich meebrengt.

  • Professioneel profiel en bedrijfspagina opzetten: Daarnaast is dus ook het punt professionaliteit erg belangrijk. Zeker wanneer je als bedrijf zijnde stappen wilt maken. Om serieus genomen te worden, moet alles aan je profiel kloppen. Dit geldt zowel voor je persoonlijke profiel als eigenaar of uithangbord van een bedrijf als ook voor de bedrijfspagina zelf. Vandaar dat dit dan ook uitvoerig in deze LinkedIn cursus aan bod komt. Het aantrekken van nieuwe klanten voor het bedrijf verloopt dan binnen een mum van tijd een stuk vlotter. En dat is uiteindelijk toch het doel dat je voor ogen hebt.

  • Zichtbaarheid en vindbaarheid significant verbeteren: Tot slot komt het in de basis allemaal neer op zichtbaarheid en vindbaarheid. Hier begint het namelijk allemaal mee. Wanneer je zo makkelijk mogelijk vindbaar bent via LinkedIn, mag je ook verwachten dat er meer klanten gaan binnenstromen. Om dit voor elkaar te krijgen, moet je een aantal verschillende stappen doorlopen. In deze LinkedIn training leer je van begin tot eind alles wat er over deze beide punten te leren valt. Voor je het weet, ben je het meest zichtbare en best vindbare bedrijf op LinkedIn in jouw sector. 

 

Al met al is LinkedIn niet alleen het heden, maar ook zeker de toekomst. Voor iedereen is de ontwikkeling zichtbaar dat zakelijke processen in toenemende mate via LinkedIn geregeld worden. In deze tijd mag je dan ook niet langer achterblijven. Sterker nog, je kán niet langer achterblijven. Kies er dus voor om de volgende stap te zetten en jezelf te ontwikkelingen op dit gebied. Met de juiste LinkedIn training heb je alle middelen in huis om dit voor elkaar te krijgen. Neem nu een kijkje bij de LinkedIn cursus van Marketingkompas en ontdek zelf de waardevolle punten die ze keer op keer benoemen.


«   »